Analitik Kübizm – Picasso ve Braque

kemalozgoren tarafından tarihinde yayınlandı

Analitik Kübizm

, Picasso ve Braque tarafından 1909 ve 1910 kışları boyunca geliştirildi. 1912 ortasına kadar, kolajın “analitik” biçimlerin basitleştirilmiş versiyonlarını ortaya koymasıyla devam etti. Sentetik Kübizm’de ortaya çıkan kolaj çalışmasından ziyade, Analitik Kübizm neredeyse tamamen boya ile yürütülen düz bir işti.

Picasso ve Braque tüm nesneyi veya kişiyi temsil edecek belirli şekiller ve karakteristik detayları icat etti. Konuyu analiz ettiler ve bir bakış açısından diğerine doğru temel yapılara böldüler. Çeşitli düzlemler ve sessiz bir renk paleti kullanılarak, sanat eseri dikkat dağıtıcı detaylardan ziyade temsili yapıya odaklandı. Bu “işaretler” sanatçıların uzaydaki nesnelerin analizlerinden gelişti. Braque’nin “Keman ve Palet” (resim 4.) ‘da, çeşitli enstrümanlardan (eşzamanlılık) görüldüğü gibi, tüm enstrümanı temsil etmesi gereken kemanın belirli kısımlarını görürüz. Örneğin, bir pentagon köprüyü temsil eder, S eğrileri “f” deliklerini, kısa çizgileri dizgileri temsil eder ve mandallı tipik spiral düğüm kemanın boynunu temsil eder. Yine de, her bir unsur, gerçekliği çarpıtan farklı bir perspektiften görülüyor. Analitik Kübizm’den sonra Sentetik Kübizm ortaya çıkmaktadır.

Georges Braque - Keman ve Palet

Georges Braque – Keman ve Palet

Diğer Konular : KübizmAnalitik KübizmSentetik KübizmOfrik Kübizm


0 yorum

Bir yanıt yazın

Avatar placeholder

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir